Huvudvärk

Det här med att helt sluta med socker är inte lätt.. jag dricker alltid (o har alltid) en kopp te varje morgon när jag går upp. Te är asäckligt utan socker. Men har stegat i rätt riktning o minskat från 3 bitar till 1 bit.

Snart väntar fika med C. Det var alldeles för länge sen vi sågs!
Vad ska man fika på ett fik om man inte får äta varken mjöl eller socker Johanna?
hittar inga bra svar på det, så idag kommer jag fuska.
Lika imorgon när äntligen fika med V ska bli av.

Har satt upp ett par delmål som morot. Vet inte hur mycket vågen visar nu för våran våg stämmer ibland o ibland kan den diffa på 7!kg. Brukar väga mig på bvc en gång i månaden.. vet iaf att jag gått ner alla 18! grav-kilo. så det borde vara 10 (kanske mer) kvar.

Om jag orkar ikväll ska jag börja gå igenom alla tusentals foton jag har på datan för framkallning. Jag gjorde ett jättefint kollage med bilder på Mike till mamma i julklapp o kom på att jag med vill ha ett eget:)

Kommentarer
Postat av: joly

Tyvärr är det nog en slät kopp kaffe (med grädde) som gäller då. ;) Eller en bit mörk choklad, om det finns... För övrigt vill jag tipsa om (visp)grädde i teet. Jättegott! :D

2010-01-19 @ 19:37:57
URL: http://joly.blogg.se/
Postat av: T

Man kan ju alltid ta en paprika till fikat. Det är ju det ända vi äter nu för tiden... =(

2010-01-20 @ 17:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0